Na De Regen

Tijdens de winter

vooral ‘s morgens zeuren kinderen

wanneer hun wekker klinkt

de regen duurt voor eeuwig

Te lang denken ze

Geen wandelen in het park

Geen zonnen met vriendjes

en nooit zien ze kleurrijke bloemen

langs de wegen

Absoluut niks ervan roepen ze

Ocharme! zegt hun mama

Spijtig ! winter haten ze

Dan dacht ik ook dat er maar een seizoen was

Over lente en zomer twijfelde ik

Maar nu zit ik voorzichtig op terras

een avontuurboek te lezen

Opvallend

Als ik naar boven kijk

doen mijn ogen pijn

omdat de zon sterk is

vaandaag komt meteen de zon

Te veel graden celsius

Die ik nooit gisteravond kon voorspellen

wel, na de regen komt zonneschijn !

Leave a Reply

